Tuesday, June 5, 2012

Bahagia itu sederhana...


Boss: Can come again Yusnita please for one minute
Me: okay..

***

Boss: I can write it to you, but i need to tell you directly.
Me: Yes, please..
Boss: You made a great progress, you did your interpretation carefully. All you have to do now is just finish them in time. That's all i want to say. Thank you for coming.
Me: ...
Boss: Why do you look so confused? Should I repeat it again?
Me: *nodding* *still shocked*
Boss: ...bla bla bla...

***

Saya ga butuh pujian seperti ini setiap saat untuk setiap pekerjaan yang saya lakukan. Saya hanya butuh untuk sesekali disadarkan bahwa hasil kerja saya bisa berguna dan sesuai dengan rencana yang telah ditetapkan. Beberapa kali saya merasa apa yang saya lakukan seperti layaknya hamster yang berlarian di roda yang berputar, tanpa sadar bahwa terkadang memang seperti itulah workflow yang harus dijalani.

Bahagia itu sederhana.

No comments: